HelpCenter

FAQ - Kyocera (Skrivare)

FAQ

- Jag får ofta papperstopp vid utskrift. Vad gör jag?

Starta om skrivaren på huvudströmbrytaren eller dra ur strömkabeln och testa igen.

OBS! Utför följande ifall att en omstart ej löser felet. Testa även att utföra en sensoråterställning. Tryck 10871087 på knappsatsen för att komma till serviceläget. Tryck därefter 906 sedan START> Execute och START igen. Maskinen kommer be kunden att stänga av (på huvudströmbrytaren) sedan på igen.

- Jag får ofta streck på kopior men inte vid utskrift. Vad gör jag?

Lyft upp dokumentmataren så du ser skannerglasen. Det finns ett litet smalt glas och ett stort glas. Putsa rent det lilla glaset med putsduk så det är helt rent. Gör en testkopia igen.

- Jag får smala horisontella streck på mina utskrifter. Vad gör jag?

Är det konstanta streck behöver vi beställa charge roller och byta den på er maskin. Som ett första steg kan man däremot testa att utföra diverse rengöringsprogram. Tryck System menu> pil ner till Justering/Underhåll> välj uppdatera trumma. Programmet körs i ca 2 min. Välj därefter uppdatera framkallare och sist laserskannerrengöring.

- Jag får inte ut mina PDF-utskrifter. Vad gör jag?

Kolla vad du har för typ av drivrutin. Den ska heta modellnamnet (t ex TASKalfa 4551ci) följt av KX Driver. Heter den inte så behöver vi fjärrhjälpa dig att installera ny drivrutin.

- Fel uppstår med ett utskriftsjobb. Vad gör jag?

Oftast beror detta på för många jobb i utskrifts kö. Dra ur nätverkskabeln ur maskin och rensa kön i skrivaren. Stäng av maskin och be alla användare rensa sina jobb. Sätt i nätverkskabeln och starta maskin.

- Skrivaren går ner i energispar på nätverket - tappar anslutning/går ej att skriva ut

Ställ in under System menu>Datum/Energispar>Viloregler>Nätverk=AV

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.