HelpCenter

Snabbguide till Office365

OFFICEPAKETET

Ni tre har alltid tillgång till senaste officepaketet. Ni får installera det på upp till 5 datorer. 

Så oavsett om ni är hemma eller på jobbet så öppnar ni en webläsare och skriver in adressen portal.office.com och loggar in med er mailadress och ert lösenord.

Upp till vänster står det ”Office 365”. Klicka på det ordet. 

Nu står det ”Installera nu” på en röd knapp till höger. Klicka på den.

När officepaketet är nedladdat så startar ni installationen. 

När installationen är klar så öppnar ni word eller excel. Om den frågar efter er mailadress så anger ni den.

 

SPARA ERA DOKUMENT PÅ RÄTT STÄLLE

När ni jobbar i word och väljer ”spara som” så ska ni välja online ”Onedrive for business”.

Då kommer ni åt era dokument direkt från officepaketet ”öppna” eller ”Senast använda” oavsett om ni är hemma eller på jobbet. Se bara till att ni installerat senaste officepaketet enligt ovan.

 

Onedrive for business ligger alltid i molnet och det görs alltid backup och skapas versioner av era dokument.

Ex. så behöver ni inte spara samma dokument som ”bokslut version 1” "Bokslut version 2” osv. bara att spara över befintligt dokument. Ni kan alltid backa till äldre versioner av samma dokument.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.