HelpCenter

Komigång guide för molnväxeln

Länkar till introduktionsfilmer på Youtube

Introduktionsfilm av Telekompaniets mobilapp

Introduktionsfilm av Telekompaniets webgränssnitt för att ändra dina inställningar

 

Mobilappen med bilder och förklarande text

Första bilden till vänster visar dina kollegor, du ser om de är tillgängliga och kan ringa till dem eller koppla samtal genom att trycka på luren till höger om namnet och bilden. Längst upp till vänster i hörnet har vi profiler. För att ändra profil trycker du där.

Nästa bild visar profilerna, för att aktivera en tryck bara direkt på den, klart. Vill du däremot välja en annan sluttid än standard trycker du på klockan ut i högra kanten.

Nästa bild visar växeltjänsterna (symbolen i mitten längst ner i menyn som ser ut som ett uppochnervänt träd) längst upp ser du växelns nuvarande läge och ändrar från öppet till stängt med ett enkelt tryck. I mitten har du en widget där du själv kan välja de nyckeltal som är intressanta för er. Jämför enkelt siffrorna per dag, vecka och månad genom att svepa i sidled.

Nästa bild visar konferens som ligger överst bland växeltjänsterna  Här bjuder du enkelt in andra till konferensen som ringer 077-033 99 88 och anger din personliga 6-siffriga kod. Alla kollegor har en egen konferens med en egen kod.

Under inställningar kan ni se månadens förbrukning av datasurf och även köpa till mer.

 

Webbgränssnittet home.telekompaniet.se med bilder och förklarande text

 Ditt inloggningsnamn är ditt telefonnummer, kan du inte ditt lösenord så skickas det på din mail.

Det du möts av är schemalagda profiler. Ex. gått för dagen eller lunch. Klicka på en tid i almanackan eller dra och släpp en av profilerna på höger sida.

En profil är ett knapptryck i mobilappen som då aktiverar 13 olika inställningar samtidigt. Som ex. vilket nummer som ska visas för den du ringer till, vilka köer du ska vara inloggad i och vilket meddelande som spelas upp när du är frånvarande.

Under menyn adressbok (på vänstersidan) kan ni skapa en gemensam adressbok för t.ex. kunder eller leverantörer så att all personal har tillgång till samma kontaktuppgifter. Ni kan även importera en stor fil med kontakter.

Under menyn applikationer hittar ni vår softphone för PC. (den för MAC ligger i appstore)

Under rubriken telefoni hittar ni röstbrevlådan och "uppspelade alternativ" där ni väljer vilka val som ska spelas upp när ni t.ex. är upptagna i ett annat telefonsamtal. 

1. Lämna meddelande

2. Dröj kvar

3. Automatisk återuppringning

9. Telefonist

Menyerna på toppen som heter "användare" och "växeltjänster" är endast tillgängliga för administratörer och ni andra kommer inte ens se de alternativen.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.